الرئيس التنفيذي
أشرف الحادي

رئيس التحرير
فاطمة مهران

الإعلامية منى العمدة: “محمد رمضان مش محدث نعمة.. وليه بقينا وحشين؟”

كشفت الإعلامية منى العمدة، عن رأيها في محاولة البعض تصيد الأخطاء للآخرين، تزامنا لما حدث مع الفنان محمد رمضان بعد ظهوره بالدولارات في طائرته الخاصة خلال عودته من أمريكا.

وقالت العمدة، في لايف عبر حسابها على فيسبوك: “ليه بقينا وحشين أوي مع بعض وبقينا نتصيد الأخطاء لبعض، بتستفيد إيه لما تعمل ده؟، وبقينا نشوف الحاجات السلبية بس.. إيه وجه المكسب لما تتصيد الأخطاء للغير؟”.

وتابعت: “أنا في حالة من الاشمئزاز بعد اللي حصل مع الفنان محمد رمضان وموضوع الدولارات.. أنا مش بدافع ومش بهاجم ولكن بتكلم عن سلوك إنساني ومجتمعي وإعلامي”.

واستكملت: “محمد رمضان بيصدر فنه لدول كتير بره مصر ورفع علم مصر جنب علم أمريكا.. بيغلط كلنا بنغلط، والراجل بقاله سنين بيشتغل ويجتهد وبينجح ومينفعش نعايره إنه كان فقير في يوم من الأيام وإنه محدث نعمة.. الراجل قدر يوصل باسم مصر بفنه لدول كتير جدا بره مصر، ووقف على مسرح بأمريكا وخلى الناس تهتف باسم مصر باللغة العربية،  ولما اطلب منه يتبرع لعلاج حالات خطيرة استجاب على الفور ومتأخرش..  ليه أصبحت الحاجة السلبية هي اللي بتطلع تريند؟”.

وأوضحت: “إيه مشكلتكم مع كل واحد بينجح كل يوم وأنا بتكلم عن حالة عامة مش بس محمد رمضان، ليه أي نقد ميكونش بناء مش هدام دون تجريح أي أحد أو عشان انت على منصة إعلامية تغلط في حد وتقول إنه محدث نعمة، وتبقي لابسة طقم ألماظ سعره أعلى من الدولارات دي”.

وتابعت: “إيه مشكلتكم مع محمد رمضان اللي بحسه بيواجه حملات ممنهجة طول الوقت على الرغم إن الفنان العالمي عمر الشريف قال عنه إنه موهوب ونجم وأي عمل بيعمله بنجري نتفرج عليه وأعلى إيرادات في السينما المصرية”.

وأضافت: “رمضان مبينمش وبيشتغل وبيستحق كل اللي فيه ومش محدث نعمة خالص، ويا ريت نتقي الله في حياتنا، ومنحكمش على حد لمجرد إن عندنا مشاكل شخصية معاه”.

علي جانب آخر ، يحتفل الفنان محمد رمضان بعيد ميلاده اليوم الثلاثاء ٢٣ مايو، بعد عدة نجاحات بالسينما والمسرح والتليفزيون.

يذكر أن الإعلامية منى العمدة كانت تقدم برنامج “هنا الجمهورية الجديدة” الذي عرض على شاشة قناة “النهار”.

أخبار ذات صلة

ابنة شويكار تكشف نبأ مثيرا عن نجل فؤاد المهندس بعد حريق شقته

غدا.. الفنان “مؤمن خليل” يحيى الليلة ١٢ لـ “هل هلالك”

سهرة رمضانية لماريمبا نسمة عبد العزيز بالأوبرا

أحمد حلمي يتبرأ من قصة تطبيق الكسب المالي

مهرجان دبي للكوميديا 2024 يستضيف مجموعة جديدة من نجوم الكوميديا

انطلاق مدرسة مودرن إسلاميك آرت بمعرض “عقول خضراء مسلمة” للدكتورة وفاء ياديس

فرقتا “الحضرة المصرية” و “القومي للمسرح” تحييان الليلة العاشرة لـ “هل هلالك”

أيام تفصل فريق مسلسل جري الوحوش عن إنتهاء التصوير

آخر الأخبار
"دانون نوتريشيا "أول شركة متخصصة في السلع الاستهلاكية تحصل على شهادة B Corp للجودة الخارجية تعلن عن مسابقة جديدة للتعيين فى وظيفة ملحق بالسلك الدبلوماسى والقنصلى لولا للسيارات تستعد للعودة إلى رياضة السيارات العالمية مع الشريك التقني، ياماها موتور Lola Cars returning to top-tier global motorsport with technical partners Yamaha by joining the Form... بالإنفوجراف "التنمية المحلية تستعرض حصاد الأسبوع ابنة شويكار تكشف نبأ مثيرا عن نجل فؤاد المهندس بعد حريق شقته Anita Nayyar and Montel Goodrick Maiava's Wedding in Goa مجموعة موانئ أبوظبي و "أرشيريف" تعلنان عن تركيب ألواح صديقة للبيئة على الأرصفة البحرية وزير قطاع الأعمال يتفقد المصانع ووحدات الإنتاج ويستعرض موقف المشروعات الجديدة والشراكة مع القطاع الخ... قرار عاجل من الفيفا مع الأهلي بسبب إمام عاشور لايك ديجيتال وشركائها تناولت استخدام الذكاء الاصطناعي لإعادة تشكيل الأزياء الفاخرة سناب شات يطلق ميزة مدعومة بالذكاء الاصطناعى AI Bitmoji لحيوانك الأليف البنك المركزي يوجه تعليمات للبنوك بتحديث بيانات العملاء لهذه الأسباب ..تفاصيل منتزه إلينيكون إكسبيرينس أول مواقع البناء المستدامة في أوروبا "QX55" من إنفينيتي: السيارة المثالية للأمهات العصريات بالانفوجراف والفيديو.. الحصاد الاسبوعي لوزارة الزراعة وزيرة التعاون: افتتاح المكاتب الإيطالية بالقاهرة تفتح آفاقًا جديدة للعلاقات مع القطاع الخاص السعودية تسجل أكبر فائض تاريخي في السياحة وزيرة التضامن تستقبل المدير المقيم لهيئة إنقاذ الطفولة ويستعرضان أوجه التعاون غدا.. الفنان "مؤمن خليل" يحيى الليلة ١٢ لـ "هل هلالك"